Archiwum  -  Kongres 2013
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Konstrukcyjne przyczyny niepowtarzalności pracy systemów opartych na ogniwach paliwowych typu PEM

W artykule przedstawiono konstrukcyjne przyczyny niepowtarzalności pracy ogniw paliwowych, które są wynikiem natury zjawisk zachodzących w ogniwach paliwowych, zastosowanych materiałów oraz dokładności wykonania poszczególnych elementów systemu. Szczegółowo opisano problem migracji wody przez membranę PEM, tworząc jego matematyczny model oraz sposób radzenia sobie z nim. Stosując analizę diagramów rekurencyjnych oraz analizę statystyczną poszczególnych serii czasowych pokazano znaczące różnice w dynamice pracy ogniwa paliwowego z różnymi poziomami obciążeń prądowych. Wykazano także potencjalny wpływ niepowtarzalności pracy ogniw na sterowanie tym, jeszcze nie do końca poznanym obiektem.
Tematyka artykułu: Alternatywne źródła napędów
Autor: Arkadiusz Małek
Współautor(zy): Michał Gęca