Archiwum  -  Kongres 2013
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Diagnostyka spalania ładunku uwarstwionego podczas wieloczęściowego bezpośredniego wtrysku benzyny

W artykule dokonano analizy wyników badań procesu spalania ładunku uwarstwionego o różnych współczynnikach nadmiaru powietrza podczas wieloczęściowego bezpośredniego wtrysku benzyny. Zestawiono ze sobą badania optyczne i indykatorowe wykonane z wykorzystaniem maszyny do pojedynczego cyklu pracy. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem kamery do zdjęć szybkich oraz układu do indykowania procesu roboczego silnika. Wskazano na możliwości diagnostyki procesu spalania z wykorzystaniem obu metod badawczych. Rozkłady temperatury płomienia wyznaczono z wykorzystaniem zdwojonej optyki umożliwiającej jednoczesny zapis obrazu płomienia z uwzględnieniem filtrów optycznych. Przedstawiono rozwój płomienia oraz wskazano na zróżnicowanie szybkości wywiązywania ciepła podczas różnych strategii wysokociśnieniowego bezpośredniego wtrysku benzyny.
Tematyka artykułu: Sterowanie procesem spalania w silnikach
Autor: Ireneusz Pielecha
Współautor(zy):