Hacked By NaiF SabraH
W artykule przedstawiono wyniki zastosowania analizy przebiegu ciśnienia w cylindrach okrętowych średnioobrotowych silników tłokowych w dziedzinie czasu, amplitudy, częstotliwości i analizy falkowej do diagnozowania w celu wyboru racjonalnej. Dla niektórych aplikacji, tradycyjne badania ciśnienia w cylindrze w dziedzinie kąta obrotu wału korbowego i wyznaczenie średniego ciśnienia indykowanego są niewystarczające, obarczone błędami pomiaru oraz trudne dla obsługujących. Proponowana technika jest alternatywnym, nie spotykanym w literaturze w tym zastosowaniu i bardziej skutecznym narzędziem. Przeprowadzono wstępne i zasadnicze badania eksperymentalne z wykorzystaniem metod planowania eksperymentu. Wstępne badania zostały przeprowadzone na okrętowych silnikach Sulzer napędu prądnic, występujących w siłowniach masowców i polegały na pomiarze sygnałów ciśnienia w poszczególnych cylindrach i analizie ich przy różnych obciążeniach silnika oraz badaniu ich charakteystyk w z obciążeniem silnika. W badaniach zasadniczych oceniano stan techniczny poszczególnych cylindrów przy stałym obciążeniu. Przydatne symptomy diagnostyczne zostały wyselekcjonowane, a metodę zweryfikowano lokalizując uszkodzenia elementów silnika.
Tematyka artykułu: Badania, diagnostyka, trwałość i niezawodność silników
Autor: Jan Monieta
Współautor(zy):