Archiwum  -  Kongres 2015
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Koncepcja systemu spalania z wykorzystaniem recyrkulowanych spalin w silniku o zapłonie iskrowym

Układy recyrkulacji spalin w silnikach o zapłonie samoczynnym są stosowane do ograniczania emisji tlenków azotu, a w silnikach o zapłonie iskrowym mogą być sposobem zmniejszenia zużycia paliwa. Maksymalna wielkość objętościowej recyrkulacji spalin w silnikach o zapłonie samoczynnym wynosi około 50%. W silnikach o zapłonie iskrowym udział recyrkulowanych spalin jest znacznie mniejszy. Celem artykułu jest symulacyjna analiza sposobów dostarczenia spalin do wnętrza cylindra układu o zapłonie iskrowym w celu uzyskania zapalnej mieszanki. Problemem, który starano się rozwiązać był dobór sposobu dostarczania powietrza i gazów spalinowych w celu uzyskania różnych konfiguracji spalania mieszanki (przestrzenny rozkład powietrza i spalin w cylindrze). Analizy symulacyjne prowadzono z wykorzystaniem pakietu symulacyjnego AVL Fire. Analizy dotyczyły trzech wariantów dostarczenia spalin do cylindra, które cechują się odmiennym sposobem tworzenia mieszaniny gazy palne-gazy niepalne. Wyniki badań dotyczące różnych strategii wprowadzenia gazów do komory spalania rozważano pod kątem możliwości inicjowania i przebiegu procesu spalania. Podsumowaniem artykułu jest wybór strategii dostarczania spalin do cylindra silnika. Adaptacja badań symulacyjnych będzie realizowana na maszynie pojedynczego cyklu.
Tematyka artykułu: Procesy spalania w silnikach ZI i ZS
Autor: Cieślik Wojciech
Współautor(zy): Ireneusz Pielecha, Łukasz Kapusta