Analiza różnic konstrukcji silników spalinowych klasycznych i do ultralekkich statków powietrznych
Rynek ultralekkich statków powietrznych w Polsce z roku na rok zwiększa się. Rośnie zapotrzebowanie na szybki transport pomiędzy dużymi aglomeracjami miejskimi z uwagi na jeszcze dość skromną, szybką infrastrukturę drogową. Przy konieczności częstego przemieszczania się z miejsca na miejsce, szczególnie przy podróżach planowanych z dnia na dzień korzystanie z klasycznego transportu lotniczego jest bardzo utrudnione a do tego ekonomicznie nieuzasadnione. Oferowane są gotowe produkty ultralekkich statków powietrznych, których cena zakupu, a przede wszystkim koszt eksploatacji są wysokie z uwagi na producentów silników znajdujących się poza granicami polski. W związku z powyższym podejmuje się szereg działań mających na celu stworzenie rodzimego produktu. W artykule jako wstępny etap zamieszczono analizę porównawczą parametrów konstrukcyjnych klasycznych silników spalinowych do zastosowań w ultralekkich statkach powietrznych.
Tematyka artykułu: Światowe tendencje w technologii i produkcji silników spalinowych
Autor: Piotr Świątek
Współautor(zy): Paweł Fuć