Archiwum  -  Kongres 2015
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Wpływ podziału dawki oraz kąta początku wtrysku dawki inicjującej zapłon na parametry pracy dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym

Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących wpływu podziału inicjującej zapłon dawki oleju napędowego w dwupaliwowym silniku o ZS zasilanym propanem. Zaprezentowano zestawienie wyników badań dla czterech różnych proporcji podziału inicjującej zapłon dawki oleju napędowego mierzonych udziałem energetycznym dawki pilotującej, oraz dla przypadku pojedynczej dawki oleju napędowego. Badania obejmowały analizę procesu spalania, oraz emisji spalin. Wykazano że podział dawki oleju napędowego z zachowaniem odpowiednich proporcji dawki pilotującej do dawki głównej, oraz kąt początku wtrysku ma istotne znaczenie dla przebiegu procesu spalania, oraz emisji związków toksycznych spalin. Poprawie uległa sprawność ogólna, zmniejszona została emisja tlenków azotu przy nieznacznym wzroście emisji węglowodorów. Ponadto wykazano że, zastosowanie podziału dawki oleju napędowego wyraźnie redukuje obciążenia cieplne i mechaniczne silnika.
Tematyka artykułu: Procesy spalania w silnikach ZI i ZS
Autor: Tomasz Skrzek
Współautor(zy):