Wpływ wybranych parametrów wtrysku LPG w fazie ciekłej na poziom stężenia składników toksycznych spalin silnika o zapłonie iskrowym
W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu parametrów wtrysku paliwa LPG w fazie ciekłej na stężenie składników toksycznych tj. CO, HC i NOX, w spalinach silnika o ZI. Badania przeprowadzono na zmodyfikowanym sześciocylindrowym silniku MD-111ET, przeznaczonym do napędu agregatu prądotwórczego w elektrowni kontenerowej o mocy 125 kVA. W celu osiągnięcia oczekiwanej mocy agregatu silnik został doładowany za pomocą turbosprężarki. Do zasilania silnika wykorzystano układ wtrysku LPG w fazie ciekłej firmy Vialle. Do sterowania silnikiem wykorzystano specjalnie opracowany sterownik wtrysku DTE, który współpracował ze sterownikiem LPG w układzie "master -slave". W trakcie badań prowadzono m.in. pomiary parametrów układu wtryskowego, które podlegały regulacji, takich jak: czas wtrysku i ewentualnie czas wtrysku wstępnego oraz kąty wyprzedzenia wtrysku oraz wtrysku wstępnego.
Tematyka artykułu: Systemy wtrysku paliwa i tworzenia mieszaniny palnej
Autor: Artur Jaworski
Współautor(zy): Hubert Kuszewski, Kazimierz Lejda, Adam Ustrzycki, Paweł Woś