Optimize the testing process Common Rail fuel injectors
Streszczenie: W artykule przedstawiono optymalizację metody pozwalającej na testowanie wtryskiwaczy Common Rail. Standardowe testy wtryskiwacza obejmują kilka punktów pracy. Pomiary te są czasami niewy-starczające, ponieważ wtryskiwacze szczególnie po naprawie w pewnych obszarach pracy mogą pracować w nieprawidłowy sposób. Z kolei dokładne testowanie wtryskiwaczy wymaga przeprowadzenia pomiarów dawek paliwa w wielu punktach pracy wtryskiwacza i prowadzi do znacznego wydłużenia czasu testu. Optymalizacja procesu testowania pozwala przy nieznacznym zwiększeniu ilości pomiarów w odniesieniu do standardowych testów i uwzględnieniu zakładanej przez producenta odchyłki od wartości wzorcowej oraz tendencji zmian tej odchyłki na dokładniejszą weryfikację poprawności działania wtryskiwaczy. Pomiary zostały przeprowadzone na Stanowisku Testowania Pomp i Wtryskiwaczy firmy CSM “Autoelektronika Kędzia”.
Tematyka artykułu: Systemy wtrysku paliwa i tworzenia mieszaniny palnej
Autor: Busz Waldemar
Współautor(zy): Walaszyk Adrian