Archiwum  -  Kongres 2015
PL EN Twoje konto Załóż konto

Lista zgłoszonych artykułów

Wpływ dodatku CO2 do CNG na przebieg spalania w dwupali-wowym silniku o zapłonie samoczynnym

Poszukiwanie alternatywnych źródeł energii, zwiększenie efektywności jej wykorzystania, a także zmniejszenie emisji związków toksycznych do atmosfery i walka z globalnym ociepleniem to główne współczesne kierunki rozwoju przemysłu energetycznego w tym również silników spalinowych. Obecnie w wie-lu ośrodkach naukowych prowadzone są badania nad wykorzystaniem nowych paliw które mogą być efektywnym źródłem energii. Jednym ze sposobów poprawy bilansu energetycznego jest wykorzystanie biogazu do wytwarzania energii w układach kogeneracyjnych. W opisanych w artykule badaniach dwupaliwowy silnik o zapłonie samoczynnym zasilany był paliwem gazowym o zmiennych proporcjach CNG i dwutlenku węgla. Badania przeprowadzono przy sterowaniu zasilaniem silnika zarówno poprzez oryginalny sterownik oprogramowany do pracy jednopaliwowej jak i przy sterowaniu wtryskiem dawki pilotującej oleju napędowego przez dedykowany sterownik umożliwiający regulację i kontrolę parametrów wtrysku tej dawki. W artykule przedstawiono wyniki wpływu dodatku dwutlenku węgla na przebieg procesu spalania oraz emisję związków toksycznych badanego silnika.
Tematyka artykułu: Paliwa alternatywne
Autor: Wierzbicki Sławomir
Współautor(zy): Maciej MIKULSKI Michał ŚMIEJA